STRATEGIA DE DEZVOLTARE ECONOMICO-SOCIALĂ A COMUNEI ADAMCLISI
2014-2020

V. Analiza SWOT

V. 3 Educaţie

[S] Puncte tari

  • Existența unităților de învățământ în localitate (3 unități)
  • Existența unor microbuze pentru transportul elevilor
  • Un procent ridicat de 74,72% al persoanelor care au absolvit studii secundare (profesionale, liceu și școală gimnazială)
  • Școala a fost reabilitată din fondurile primăriei
  • Deschiderea populaţiei faţă de învăţământ în general
  • Existența cadrelor didactice (40 persoane)
  • Procent mic al persoanelor care nu știu să scrie sau să citească (1,47%)

[W] Puncte slabe

  • Insuficiente unități de învățământ (3 unități)
  • Număr mic al persoanelor cu studii superioare (71 persoane)
  • Scăderea numărului personalului didactic
  • Unitățile de învățământ sunt slab dotate
  • Dotări insuficiente a sălilor de clasă cu echipamente informatice sau alte echipamente specifice laboratoarelor
  • Lipsa serviciilor de apă şi canalizare din comună afectează desfășurarea activității școlii
  • Lipsa infrastructurii de gaze afectează desfășurarea activității în școli
  • Nivel scăzut de instruire a populaţiei
  • Cultură antreprenorială slab dezvoltată, caracterizată de lipsa cunoştiinţelor manageriale de bază

[O] Oportunităţi

  • Posibilitatea obţinerii de finanţări în vederea îmbunătăţirii infrastructurii de învățământ
  • Atragerea de finanțări în vederea extinderii și dezvoltării unităților școlare
  • Accesării de fonduri externe în vederea reabilitări, modernizării şi dotării unităților școlare
  • Realizarea unor schimburi de experiență pentru elevii din comună
  • Accesul cetăţenilor la programe de învăţare pe tot parcursul vieţii şi de dezvoltare a abilităţilor antreprenoriale
  • Preocuparea autorităţilor publice locale pentru atragerea de fonduri în sistemul educaţional

[T] Ameninţări

  • Subfinanțarea sistemului de învătământ românesc
  • Alocarea de fonduri insuficiente pentru amenajarea, întreținerea, modernizarea unităților școlare
  • Apariția de schimbări legislative în sistemul de învățământ
  • Dezinteresul față de educație și scăderea calitativă a învățământului
  • Blocarea programelor de finanţare accesate pentru dezvoltarea infrastructurii de învățământ
  • Diminuarea gradului de atractivitate al domeniului de educație în rândul tinerilor profesori
  • Instabilitatea politică și legislativă
  • Creșterea ratei abandonului școlar
  • Rezultate nesatisfăcătoare ale elevilor la examinările naționale
  • Riscul creșterii abandonului școlar ca urmare a dificultăților economice